Suoraan sisältöön
Työterveyskirjasto

Kirjaston sisältö

 

Työuupumuksen itsehoito

Kansi: Työuupumuksen itsehoito

Työuupumuksen taustatekijöinä ovat usein sekä työhön että yksilöön liittyvät tekijät. Riski uupumukseen on suuri silloin, kun työssä on liikaa kuormitusta ja yksilön selviytymiskeinot sekä stressinhallinta on riittämätöntä tilanteen tasapainottamiseksi. Tässä kirjassa Työuupumuksen itsehoito keskitytään pitkälti tuohon psykologiseen puoleen: miten voisi itse ajatella tai toimia toisin, jotta työuupumus hellittäisi, olo helpottuisi ja kokonaisvaltainen jaksaminen parantuisi. Kirjan tavoitteena on auttaa toipumaan uupumuksesta ja ennen kaikkea ennaltaehkäistä uupumuksen uusiutumista itsehoidon avulla. Kirja tarjoaa nykypäivän kiristyneessä työtahdissa psykologisen työkalupakin työssä jaksamisen tueksi. Menetelmissä painottuvat kognitiivinen ja käyttäytymiseen vaikuttava ote sekä ratkaisukeskeinen lähestymistapa. Kirja sopii työstään kuormittuneille, työelämässä jaksamisen äärirajoilla meneville, työuupuneille sekä jäsennykseksi alan ammattilaisille, jotka tukevat asiakkaidensa työssä jaksamista.